Erhverv dig et trailerkørekort

Hos Dintrafikskole i Lyngby nær Virum og Holte kan vi hjælpe dig med at erhverve et trailerkørekort. Vi har mange kursister fra Lyngby, Hillerød, Holte, Helsingør og Storkøbenhavn.

​Kørekort til trailer har løbende opstart, da det består af et ganske kort forløb. Når du skal have trailerkort skal du kun op til en praktisk prøve. Kontakt os for at planlægge netop dit lynforløb.

​Hvornår skal man have trailerkørekort?

Hvis dit påhængskøretøjs tilladte totalvægt er over 750 kg og dit vogntogs tilladte totalvægt er over 3500 kg, skal du have et trailerkort.

​Du kan gå ind på Rådet for Sikker Trafik og indtaste dine data, så kan du se, om det er aktuelt for dig, samt se ydereligere regler til trailerkort.​

​Hvad må der køres med trailerkørekort? Når du får BE kørekort må du køre med en bil med tilladt totalvægt på op til 3500 kg samt et påhængskøretøj med tilladt totalvægt på op til 3500 kg. I alt max 7000 kg. Der er også mulighed for at tage kørekort til B+, her får man kun mulighed for at køre med et vogntog på op til 4250 kg tilladt totalvægt.

I vores køreskole er traileren så stor, at man direkte får BE kørekort.

Særlig aftale for trailerkort for hold

Hvis I selv samler et hold på mindst 4 personer, kommer vi gerne til jer og holder teorien hos jer. Teorien tager 3 timer og afvikles på en gang. Når du er til teori, aftales der tid til kørelektionerne.​

Trailerkørekort som weekend kursus

Ønsker du have tage dit trailerkørekort i løbet af i weekend, så tag kontakt til Din Trafikskole for at høre mere om hvilke muligheder der er for at tage trailerkørekort på en weekend. Det ville være ekstra tillæg til sådan en weekendkursus.

Hvis du ønsker at stoppe dit kørekortforløb

Ønsker du at stoppe dit kørekortforløb, tilbagebetaler køreskolen den del af lovpakken du ikke har brugt. De dele af lovpakken du har forbrugt modregnes til vores liste pris. Du mister således rabatten, som er i lovpakken.
Du får din lektionsplan udleveret, så du har mulighed for at fortsætte dit forløb på en anden køreskole, hvis du ønsker det.

Her kan du se hvad konkurrence-og forbrugerstyrelsen skriver, hvis du ønsker at stoppe

En lovpakke har en gyldighedsperiode på 12 måneder.

Link til Rigspolitiets undervisningsplan

Sidst opdateret – 8. maj 2021

Kontakt os for tilmelding til trailerkort

Vil du vide mere eller vil du tilmelde dig trailerkørekort, så kontakt os ved at ringe 70 60 56 52 eller send en mail til info@dintrafikskole.dk.

Trailer lovpakke

Lovpakken til kørekort til trailer og de enkelte priser kan ses som følgende:

4 teorilektioner i teorilokale  Kr. 2200,-
​6 lektioner i manøvrer på vej Kr. 3900,-
​I alt 10 lektioner Kr. 6100,-

Du må starte på undervisningen 3 måneder inden du fylder 18 år.